Bastiaansen Modestad in Breda is een begrip tot ver in het land. NBU Service & Onderhoud was verantwoordelijk voor de eerdere grondige verbouwing, waarbij de winkel een oppervlakte van 2.250 m² kreeg, verdeeld over vijf verdiepingen en acht afdelingen. Bastiaansen Modestad is met gemak een volwaardig warenhuis te noemen. Om de totaalbeleving af te maken, kunnen klanten bij Bastiaansen Modestad niet alleen shoppen, maar ook genieten van een heerlijke lunch of koffie met een lekker taartje.
In 2023 rondden onze Service & Onderhoud mannen een volgende verbouwing af. Boris Bastiaansen, mede-eigenaar Bastiaansen Modestad: ‘Na het succes van de laatste grote verbouwing samen met NBU in 2017, is ons hele team ook dit keer weer trots en dankbaar voor het bijzondere partnerschap met NBU. Doordat bijna het hele team van NBU Service & Onderhoud uit dezelfde personen bestond, voelde deze nieuwe verbouwing vanaf het begin vertrouwd. Over een periode van negen maanden kreeg het pand van Bastiaansen Modestad een volledig nieuwe indeling en uitstraling. Bovendien werd 50 meter verderop een compleet nieuwe winkel gebouwd. Heren en dames zijn nu gescheiden en hebben hun eigen winkel. Een bouwproces kent vele uitdagingen. Samen met NBU zochten én vonden we oplossingen die zowel functioneel waren, als onze identiteit en klantbeleving respecteerden. Dankzij deze nauwe samenwerking werd ook de nieuwste verbouwing een succesvol project, een leerzame en unieke ervaring voor ons als team.’
Wim, hoofd Service & Onderhoud van de NBU: ‘Verbouw is iets anders dan nieuwbouw. We zetten voor deze divisie goed opgeleide vaklieden in. Het komt niet alleen aan op technische vaardigheden, maar ook of je bij een klant past. Je komt er immers een paar maanden lang over de vloer.’ >
Geert Bastiaansen, eigenaar van Bastiaansen Modestad: ‘De grootste uitdaging aan deze verbouwing was dat de klus in 5 maanden geklaard moest worden, terwíjl de winkel gewoon geopend was voor onze klanten. Door een planmatige en goed doordachte aanpak vanuit NBU Service & Onderhoud hebben onze klanten gedurende de verbouwing minimale hinder ondervonden.
Tijdens de wekelijkse bouwvergadering kon alles worden gezegd, en werd er voor ieder struikelblok naar een oplossing gezocht. Mensen maken de klus en niet de bouwmaterialen. We hebben mogen ervaren dat alle NBU-medewerkers erg spontaan, toegankelijk en behulpzaam waren. Daar hebben we geprobeerd leuk op in te spelen door iedere week ‘een bouwvakker van de week te selecteren. Deze kwam, zichtbaar voor al onze klanten, met foto en naam in de winkel te hangen.’ >